Hur vi jobbar

Hur vi jobbar

Som kund hos RenKomfort ska du känna dig sedd och förstådd.
Vi sätter en ära i goda kundrelationer med trygghet och kvalitet som värdegrund.
Vår ambition är att kommunicera så tydligt som möjligt för att möta våra kunders specifika behov och för att undvika missförstånd.
Här kan du läsa om våra erbjudanden och villkor.

En timme gratis:

Vi erbjuder våra nya kunder en timme gratis (per hushåll) vid första städtillfället: hemstädning, kontorstädning.

Samma personal vid varje städtilfälle:

För bästa möjliga kontinuitet har du som kund alltid samma städerska (gäller vid regelbunden hemstädning). Undantag sker vid sjukdom eller semester då vi skickar en ersättare.

För att du som kund ska känna dig trygg har vi:

· Ansvarsförsäkring upp till 10 miljoner kronor

· Sekretessavtal och diskretion

· Säker nyckelhantering

· Nöjd-kund-garanti

· Samma städare

Ansvarsförsäkring:

Vår ansvarsförsäkring täcker skador som kan uppkomma under städningen. Skador ska anmälas till oss senast 24 timmar från städtillfället. Om det visar sig att RenKomfort har orsakat skadan ersätts kunden av oss. Skador som rapporteras senare än 24 timmar efter städtillfället kommer inte att beaktas.

Nyckelhantering:

Vi har fasta rutiner kring kod- och nyckelhantering och tar stort ansvar i våra kunders hem eller lokaler.

Reklamation:

Eventuell reklamation ska göras till er kontaktperson på RenKomfort senast tre arbetsdagar efter det aktuella städtillfället. Reklamation som görs senare än tre arbetsdagar efter städtillfället behandlas inte. Om kunden själv åtgärdar felet innan RenKomfort kontaktas och ges möjlighet att kontrollera och åtgärda felet, utgår ingen ersättning till kunden.

Vid sjukdom:

Om städpersonal blir sjuk kan enstaka städtillfällen behöva ställas in. RenKomfort erbjuder då en ny städtid inom tre arbetsdagar. Som kund har du i dessa fall även möjlighet att avboka det aktuella städtillfället utan debitering.

Avbokningsregler:

Avbokningar kan göras senast 1 dag innan städtillfället, senare avbokningar kommer att debiteras med fullt pris. Avbokningar får inte lämnas via telefonsvarare. Om så är fallet kommer vi att hantera det som en sen avbokning, dvs. vi kommer att debitera.

Fakturor:

Gratis fakturering via e-post. Om faktura med vanlig post föredras tillkommer en avgift på 25 kronor. Förfallodatum 10 dagar för privata kunder. Engångskunder faktureras kort efter städning. Kunder med regelbundet städning faktureras en gång i månad.

Vid obetalda fakturor skickar vi påminnelsefaktura med påminnelseavgift på 60 kr. Efter andra påminnelse skickar vi till Inkasso.

Ring till oss 070-759 94 04 eller mejla info@renkomfort.se

Hos oss får ni alltid personligt anpassad och miljövänlig service.
Vi har varken bindningstid eller uppsägningstid. Ni beställer våra tjänster så länge Ni är nöjda med oss.

Välkommen till Renkomfort!

Nöjda kunder!
..............................
   "Vi kontaktade RenKomfort för en storstädning. Fick snabbt svar på förfrågan och de var flexibla med både dag och tid för städning. Vi är så nöjda, de gjorde ett jättefint jobb! Rekommenderar RenKomfort! Vi kommer garanterat boka nästa städning hos dem."

Ewa O, Stockholm

Nöjda kunder!
..............................
   "Jag anlitar RenKomfort för regelbunden städning och är jättenöjd, uppskattar verkligen deras hjälp, rekommenderar dem varmt."

Christoffer J, Stockholm

Nöjda kunder!
..............................
   ”RenKomfort utför städjobb åt oss och vi är väldigt nöjda. De är professionella, trygga och prisvärda.”

Irina K, Järfälla